Zon, zee, strand - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Corine - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Corine - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

15 December 2014 | Thailand, Ao Nang

We zijn uiteindelijk een week in Krabi gebleven. Een erg leuke stad, niet al te druk en vanuit hier konden we goed de omgeving verkennen. We hadden ook een leuk en redelijk goedkoop hostel. Het is hier heerlijk vertoeven in het zuiden van Thailand, echt het vakantiegevoel.
Met een longtailboot hebben we een grot bezocht en een vissersdorpje op het water. Ook zijn we door de mangrove gevaren tussen de aapjes. We hebben twee dagen een tripje gemaakt naar de eilanden. De ene dag naar 5 eilanden en de andere dag naar de Phi Phi eilanden. Dit was super. Prachtige stranden, helder en warm water, snorkelen tussen de mooie vissen, echt genieten. Phi Phi viel wel een beetje tegen, omdat het heel erg toeristisch is. Het ziet er zwart van de mensen helaas. We hebben verder rustig aan gedaan in Krabi. Een paar dagen niks doen, genieten van een koffie, fruitshake of kokosnoot en 's avonds gezellig eten op de avondmarkt (voor 1,50 per persoon een maaltijd en ook nog lekker!).
Vrijdag hadden we het wel gezien in Krabi en zijn we voor twee nachten naar Ao Nang gegaan, een plaats iets verderop. Hier zaten we in een bungalow bij een heel vriendelijk gezin. Vanuit daar gingen we naar Koh Yao Noi, een eiland tussen Krabi en Phuket. Daar verblijven we nu vier dagen op een yoga resort. Hier is het heerlijk en gelukkig veel minder toeristisch! We starten en eindigen de dag met yoga en tussendoor ruimte voor onszelf. Vandaag hebben we een scooter gehuurd en zijn we over het hele eiland gereden, erg leuk!

Woensdag gaan we voor twee nachten naar Phuket en vanuit daar vliegen we naar Chiang Mai (in het noorden van Thailand). Zaterdag gaan we het klooster in voor 10 dagen (Wat Phrathat Doi Suthep). Ben heel erg benieuwd hoe ik dat zal gaan ervaren! Met kerst zit ik daar ook en in die tijd heb ik geen elektronica, dus ik wens iedereen alvast hele fijne kerstdagen! De mijne zullen dit jaar stil en sober zijn.. Haha ja, ik heb er zelf voor gekozen ;) Jullie horen weer van mij rond oud&nieuw!

Groetjes en veel liefs!
Corine

• 15 December 2014 - 21:24

Hans:

Hallo Corine ,

Leuk om te lezen :)
    Krijg zin om te gaan...eh naar het zuiden dan!
    Voor dat je naar de tempel gaat, kun je nog naar de night bazaar in Chiang Mai gaan.
    Mocht je houten souvenirs willen kopen, de meeste van deze producten die je in Thailand tegen komt,
    komen uit Chiang Mai. M.a.w. daar zijn ze goedkoper.
    Wat(tempel) Phrathat Doi Suthep, erg mooi!

Geniet ervan! Fijne feestdagen.

Gelukkig nieuw jaar= Sawadee pi mai

gr. Khun Hans