Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Corine - WaarBenJij.nu Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Corine - WaarBenJij.nu

Chiang Mai en Pai

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

09 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

We hebben inmiddels alweer heel wat meegemaakt, vandaar weer even een update.
In Chiang Mai zijn we naar Doi Inthanon geweest, de hoogste berg van Thailand. Dit was echt een toeristische trekpleister, busjes vol mensen reden af en aan. We gingen tevens twee watervallen bezoeken, welke mooi waren, maar niet zo spectaculair als die in Kanchanaburi. Ook bezochten we de Karen Hilltribes, vluchtelingen uit Myanmar. Dit vond ik echt aapjes kijken, niet mijn ding. Op het hoogste punt van de berg stond een bord met: 'het hoogste punt van Thailand', meer niet. Het was er heel erg koud, dus een dikke vest aan! Heel gek om weer in koude lucht te zijn. Het voelde wel heerlijk fris, Hollands fris ;) We zijn daarna naar het nationale park gegaan, waar je gelukkig wel een prachtig uitzicht‪ over de bergen had.
De volgende dag hadden we een tour langs de home-industries. We dachten naar een marktje te gaan waar mensen allerlei dingen zelf maken, maar we gingen diverse winkels langs met producten van leder, zijde, goud, zilver, jade en hout. Er waren helaas weinig tot geen mensen aan het werk omdat het oudjaarsdag was. Dat was jammer en overal wilden ze ons maar wat graag dingen aansmeren. Naast dat, was het wel leuk om te zien waar bepaalde producten vandaan komen en hoe ze dat maken/bewerken.
'S avonds hebben we het oude jaar afgesloten door een wenslampion de lucht in te laten en het nieuwe jaar bij een tempel met de monniken ingeluid. Dat was wel heel erg bijzonder en mooi om het op deze manier mee te maken.
Later die week hebben we een fietstocht door Chiang Mai gemaakt, wat ook erg geslaagd was. We gingen langs mooie tempels, boerderijen, een centra voor mensen met lepra, een bakkerij waar we zelf mochten meehelpen en proeven van het brood, een crematorium, een weeshuis waar we de lunch nuttigden en een pottenbakkerij.

Zondag zijn we voor drie dagen naar Pai gegaan, een plaatsje ten noorden van Chiang Mai. Dit is echt een hippie-dorpje. Hier hebben we hele leuke dagen beleefd. We hebben meteen een scooter gehuurd en zijn de 'hotspots' langsgereden. Eerst naar een waterval en daarna naar Pai Canyon. Wat was dat schitterend mooi. We waren tegen zonsondergang, dus een prachtig uitzicht over de bergen. De volgende dag hebben we weer een waterval bezocht, maar die was niet bijzonder. Vervolgens naar Santichon Village (een Chinees plaatsje), wat behoorlijk toeristisch was ingesteld (neppe Chinese muur en 80% souvenirwinkels en restaurants), dus snel doorgereden en een heerlijke cappuccino gedronken bij Coffee in Love, met wederom een prachtig uitzicht. Toen door naar The Land Split, een boerenfamilie getroffen door een aardbeving en daardoor zijn er scheuren in het land ontstaan. Ze bieden nu hun land aan om er een kijkje te nemen en te proeven van allerlei lekkernijen van het land. Een super lieve en gastvrije familie! We kregen een soort van proeverij, alles zelfgemaakt en op basis van een gift, super!
De laatste dag in Pai gingen we 's morgens vroeg naar de hotsprings. Dit is een natuurlijke bron van warm water midden in de natuur. We lagen in heerlijk water van 36 graden, heel bijzonder.
Dat was Pai en we gingen weer terug naar Chiang Mai. Een helse rit van 3 uur, die voor 60% uit bochten bestaat. Dan ga je je maag wel voelen, helemaal als een medepassagier de halve reis moet overgeven. Ik was blij toen we weer in Chiang Mai gearriveerd waren.

Gisteren hebben we het Elephant Nature Park bezocht, dat was ook echt super leuk! Ik wil absoluut niet op een olifant rijden, want dat is heel slecht voor de olifant door zijn zwakke rug en de mishandeling die het dier moet ondergaan om te gehoorzamen. Ik hoorde van dit project en dacht ja, dat is goed! Hier worden namelijk zieke en mishandelde olifanten opgevangen om te genezen en verder een stress-vrij leven te hebben. Heel mooi hoe de dieren weer een soort van 'natuurlijk' bestaan kunnen hebben. We gingen ze voeren en wassen en verder gewoon observeren. Heel bijzonder om mee te maken :)

Vandaag gaan we met de bus naar Kalasin, het oosten van Thailand. Daar verblijven we twee dagen bij een kennis van mijn vader, die daar een huis heeft. Maandag gaan we naar het volgende land, Laos!

Liefs, Corine