Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Corine - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Corine - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

29 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Afgelopen vrijdag hebben we besloten om het klooster te verlaten. De geplande 10 dagen waren gewoon te veel.
De eerste dagen in het klooster verliepen goed. Ik kon redelijk makkelijk in het ritme komen en vond de rust heerlijk. Even weer op adem komen. Het klooster ligt hoog in de bergen. Het is een erg mooie groene omgeving en je hebt een prachtig uitzicht over de stad Chiang Mai. De eerste dag hadden we al meteen geluk. Het was Boeddha dag dus we gingen chanten (mantra's zingen in het Pali, de taal waarin Boeddha zijn leer verkondige) met de monniken bij de tempel. Dat was een bijzondere ervaring. De andere dagen zaten we meer afgezonderd met de andere ''leerlingen'' en volgden we een dagelijks schema.
'S morgens om 05:00 uur ging de wekker voor de Dhamma Talk. De monnik vertelt dan iets over het boeddhisme en de voordelen van mediteren. Om 07:00 uur hadden we ontbijt en om 11:00 uur lunch. Hierna mocht er de hele dag niet meer gegeten worden. Om 13:30 uur had je een afspraak met de monnik over hoe het gaat en krijg je een nieuwe opdracht. Om 18:00 uur was het tijd om te chanten. Tussendoor had je de ruimte om te mediteren. Ik deed dit ongeveer vier keer per dag. 15 minuten loopmeditatie en 15 minuten zitmeditatie. Om 20:30 uur was het tijd om te slapen.
Vanaf de vijfde dag kreeg ik moeite met het omgaan met de stilte en de verveling. Ik zat mezelf op een gegeven moment in de weg en daardoor lukte het mediteren ook minder. Ik had voor mezelf inmiddels al wat bijzondere ervaringen gehad tijdens het mediteren en ging me dingen beseffen en realiseren. De Dhamma Talk 's morgens was voor mij veelal herhaling, omdat ik dit al vanuit school had geleerd. Ook het weinige eten en steeds hetzelfde eten begon me tegen te staan. Op dag 6 realiseerde ik me dan ook dat ik bereikt had wat ik wilde en dat het goed is zo. Waarom zou ik de andere dagen nog mijn tijd gaan uitzitten? Het idee om weer de gewone wereld in te gaan en te genieten van mijn verdere reis maakte mij gelukkiger. Dide had ook geheel hetzelfde, dus het was duidelijk, na een week kloosterleven was het tijd om te gaan.
Tweede kerstdag verlieten we het klooster met het plan de hele dag alleen maar lekkere dingen te eten. Dit deden we, tot we ons 's middags beide niet lekker voelden. We dachten in eerste instantie dat het zou komen door het eenzijdige eten in het klooster, maar uiteindelijk werden we beide goed ziek en kwam het er van boven en onder uit. Merry Christmas! Helaas, niet voor ons. Waarschijnlijk hebben we ergens iets opgelopen..
De volgende dag ging het gelukkig weer wat beter, maar we waren erg moe en zwak en daarom rustig aangedaan. Gisteren waren we weer de oude en hebben we de Sunday night market bezocht. Wat een drukte! Het leek wel of heel Chiang Mai uitgelopen was voor deze markt. Het is nu de drukste tijd in Thailand en dat is zeker te merken. Jammer, want wij houden daar helemaal niet van. Na een paar uur geduw en getrek waren we het zat en zijn we weer terug gegaan naar ons hostel. Vandaag gaan we Chiang Mai verder verkennen en morgen gaan we naar Doi Inthanon, het hoogste punt van Thailand. Woensdag gaan we 's morgens naar een marktje waar locals allerlei handgemaakte dingen maken en 's avonds natuurlijk het nieuwe jaar inluiden. Op nieuwjaarsdag hebben we een heerlijke massage gepland staan, om het jaar ontspannen en relax te beginnen!
Iedereen een hele fijne jaarwisseling gewenst en alle goeds voor 2015!
Liefs, Corine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Corine

Actief sinds 07 Nov. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 5842

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 03 April 2015

Backpacken Zuidoost-Azië

Landen bezocht: