Eerste week - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Corine - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Corine - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

06 December 2014 | Thailand, Krabi

Sawadee!
Ik had gedacht dat ik al eerder wat had kunnen schrijven, maar dat valt toch tegen. Het moet er nu maar eens van komen.
De vlucht is zondag helemaal goed gegaan. Wel een erg lange zit zeg! Slapen kon ik ook niet echt. Maandag kwamen we rond half elf 's morgens aan. We voelden de hitte ons al tegemoet komen. Nou, daar gingen we, op zoek naar hoe we naar ons hostel konden komen. We besloten met de trein te gaan. Daar was nog een Nederlandse dame die ook richting Khao San Road moest. We besloten samen te reizen. Na die trein moesten we overstappen op een andere trein, maar we kwamen een Thaise man tegen die zei dat we de bus moesten nemen. Toen we eenmaal bij de bus stonden, kwam er weer een andere man (in hetzelfde pakje), die zei dat we beter de taxi konden nemen, want de bus rijd heel erg om, dan zouden we er een paar uur over doen en met de taxi een halfuur. De taxi was volgens hem ook maar iets duurder. Oké dachten we, dat is niet moeilijk, we zijn moe, hebben het warm en willen zo snel mogelijk naar het hotel. We spraken taxichauffeurs aan, maar niemand wilde op de meter rijden (we wisten dat we daar om moesten vragen). Na 4 taxi's waren we het zat en gingen we akkoord met 200bhat (nog geen 5 euro voor 3 personen). Toen die andere dame bij haar hostel werd afgezet ging de taxi kapot, oververhit. Wij moesten dus verder lopen. Het was niet ver zei de chauffeur. Een eindje verderop links. Dus we gingen te voet verder. Iets verderop werden we alweer aangesproken "where are you from?", "where you go?". We zeiden dat we naar ons hostel moesten, maar hadden het adres niet bij ons (ja stom, die stond dus niet vermeld op de voucher). We waren in de veronderstelling dat we er dichtbij waren, maar de heren zeiden dat zij ook niet wisten waar het hostel was. Ze adviseerden ons om naar het toeristenbureau te gaan, want daar konden ze het adres zo opzoeken. Ze regelden een tuktuk een daar gingen we. We werden vriendelijk ontvangen door een dame en konden binnen gaan zitten, zij hielp ons verder. Uiteindelijk zijn we er met een 2 daags tripje naar Kanchanaburi en een trein en busticket voor naar Krabi weer weggegaan en naar ons hostel gebracht. Eindelijk na 4uur gearriveerd! Het was ons al duidelijk, je moet wel op je hoede zijn en niet zomaar elke Thai geloven.
Hostel was goed, althans luxe voor Thaise begrip. Daar zijn we nog drie nachten gebleven. We hebben de omgeving verkent (backpackersbuurt) en woensdagmorgen een fietstocht door Bangkok gedaan. Die fietstocht was geweldig! We gingen door Chinatown, smalle steegjes, achterbuurten, markten en woonwijken, maar ook landweggetjes, rijstvelden en bloemen kwekerijen. Dat was zeker wel een cultuurschok. Vooral die overdekte markten, wat een stinklucht en alles ligt open en bloot (vlees, vis, groente, snacks, de gekste dingen). Maar het was een uitstekende kans om echt het Thaise leven te zien. Heel erg indrukwekkend. Ook hebben we verschillende tempels bezocht (veel goud en veel bhudda's, haha).
Donderdag en vrijdag hebben we ons tripje naar Kanchanaburi gehad (gelukkig was dit echt, we twijfelden later nog of we niet al gelijk de eerste dag waren opgelicht, dat komt namelijk geregeld voor). We hebben het World War II cemetery en museum bezocht en het beroemde bridge over the river kwai, death railway. We zijn met de trein over die brug gegaan voor een tocht van een uur door de binnenlanden. We hebben daarna met een bamboebootje over de rivier gevaren en de Sai Yok Noi waterval bezocht. We sliepen in een hutje op het water, erg basic. Wel iets anders dan een hotelkamer, maar ik heb het overleeft! :p De volgende dag gingen we de Erewan waterval bezoeken. Deze waterval bestaat uit 7 stappen. Een enorme klim naar boven, maar het was prachtig! 'S middags werden we afgezet op het treinstation in Nakhon Pathom om de nachttrein te nemen naar Surat Tani. Daarna met de bus naar Krabi, waar we nu een tijdje verblijven. Even rust in een heerlijk hostel, haha.
Het reizen valt me tot nu toe zeker niet tegen. We maken van alles mee, geweldige dingen en minder fijne dingen, maar vaak kunnen we er achteraf om lachen. Alle ervaringen maken mij een rijker persoon, ik kan het nu al iedereen aanraden! Ik kijk ernaar uit wat ons allemaal nog te wachten staat. De eerste dagen heb ik wel last gehad van een jetlag en het wennen aan de hitte, maar dat gaat gelukkig steeds beter. Ik hoorde dat het in Nederland rond het vriespunt is, dus ik mag niet klagen, haha. Ik ga m'n verslag nu afronden, tot de volgende! La kon! Liefs, Corine

• 06 December 2014 - 09:27

Joo:

Hoi Corine,

Leuk verslag, hou ons op de hoogte en heel veel plezier tijdens de reis.

groetjes van ons.

• 06 December 2014 - 10:23

Hans:

Hallo Corine,

Leuk om te lezen :)

Je bent nu in Krabi.
    Je zou ook nog even naar Ao nang kunnen gaan!
    Is een badplaats.
    Vandaar uit kun je div. boottochten maken.
    Één daarvan is naar een grot! je gaat daar zwemmend naar binnen.
    Is erg donker...maar, wel spannend.
    Het is net een prive eilandje, waarbij de grotwanden mooi begroeid zijn.
    Ik vond het wel indrukwekkend.
    Ik was de enige toen met een camera...heb daar binnen mooie foto's gemaakt.
    De beste manier om iets mee te nemen aan boord is een rubberen bag..die rol je dicht, en alles blijft droog. ( overal te koop)

Heel veel plezier.

groetjes Hans